Wednesday 27 March 2013

Jom Kurus

Saya target by April 2014 saya akan dapat mengurangkan berat badan saya daripada 90kg kepada berat badan ideal iaitu 60kg! Adakah ia sesuatu yang mustahil? Hanya usaha dan kegigihan saya melawan kelaparan dan hawa nafsu terhadap makanan dan melawan kemalasan yang bersarang dalam diri sahaja yang dapat menjawapnya... Huhuhu nampak macam complecated je kan? Kan?!



Macam mana nak kurus?

1- Saya akan cuba untuk membakar kalori sebanyak mungkin dengan workout 1 jam selepas subuh dan 1 jam pada waktu petang setelah pulang dari office.

2- Kawal pengambilan makanan berlemak dan bergoreng

3- Minum air secukupnya iaitu sekurang-kurangnya 8 gelas sehari

4- Catit aktiviti dan makanan yang diambil setiap hari

5- Tidur yang cukup untuk dapatkan tubuh yang sihat dan segar

------------------------

Breakfast :
1- mi sanggul 2/3
2- keropok lekor terengganu 1 btg
3- herbalife teamix 600ml

Lunch :
1- nasi ayam goreng
2- air limau 0 panas 250ml

Dinner :
1- nasi kosong + sup daging + kailan ikan masin
2- air limau 0 panas 250ml

H2O : 2L
Aktiviti : tiada aktiviti kardio

No comments:

Post a Comment